Start Resor Oslo Besök Brasilien Fritid Högtider Philippa Allmänt

Friday I'm in love!

Visst är det underbart att man älskar fredagar så mycket. Trots att man måste gå upp precis lika tidigt som på måndagar, tisdagar, onsdagar och torsdagar. Trots att man jobbar lika länge och har samma arbetsuppgifter som alla andra dagar. Fredag är speciella. Tänk bara på alla hyllningar denna dag får! Kan dock inte komma på så många i förbifarten men jag tror att de flesta ändå förknippar denna dag med något positivt.

Lite sånger som har med fredag att göra!

Friday on my mind - EasyBeat

Friday - Joe Jackson

Friday I'm in Love - The Cure

Fredag hela månan - Afasi & Filthy

Fredag - Jaa9&OnklP  Norges bidrag... "Det er fredag, det er tida da vi får en fridag, det er fredag, så waschera?"

Freestyle Friday Har inte så mycket med fredagar att göra men den var kul! :)

Alexander Rybak sjunger I'm yours i det norska programet Fin Fredag Alexander är Norges nya älskling, vann Norske Grand Prix (Musikfestivalen) i år med Fairytale. Förra året vann Maria Haukaas med Hold on, Be strong. En underbar sång. Tror det kommer gå mycket bättre för Norge i årets final än för Sverige, som förra året.

Nu spann jag bort lite från ämnet men det blir lätt så när man sitter på YouTube. Sitt inte där och skaka på huvudet, vet att ni gör precis lika dant! ;)

Finns så mycket fin musik att man blir alldeles tossig!


För att återgå till huvudämnet i det här inlägget så kan jag ju avsluta med att jag tror anledning till att man älskar fredag är som i Jaa9&OnklP sjunger, det er tida da vi får en fridag!

Så då kommer vi ju osökt in på nästa ämne: Helgen! Even better!

I helgen ska vi bara ta det lugnt. Det är första helgen på länge som vi inte har något speciellt inplanerat. Det ska bli skönt. Hoppas på fint väder så vi kan sitta på balkongen och slappa hela dagarna! Annars blir det väl mys i soffan! Gleder meg!

I går kom Ola, han var en sväng förbi lägenheten innan han åkte till Operahuset för att se Carmen. Undebar opera, se här och här för några exempel. De hade tydligen levande djur på scenen iform av häst och åsna. Spännande.

Såg Harry Potter och den flammande bägaren på norska kanal 4 i går. Väldigt många roliga översättningar på norska.

Kan ni gissa vad eller vem detta/dessa är:

Galtvort
Humlesnurr
Gomper
Rumpeldunk
Nussi
Noldus
Gygrid
Håsblås
Fnattbussen
Nilus Langballe
Ukruttkartet
Stønne-Stina
Tasselab
Småtler


Nu har jag svamlat färdigt för den här gången. Nästa inlägg blir nog med lite bilder! Lite roligare tycker jag men har inte hunnit fotografera något idag.


Ha det gott!!
//Towe


Kommentarer
Postat av: johanna

Norges bidrag i år är faktiskt riktigt bra, men jag måste säga att det är svårt att säga hur det kommer att gå. Jag tror att Sveriges bidrag kan fungera i öst. Spännande ska det bli!

2009-05-08 @ 18:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0