Start Resor Oslo Besök Brasilien Fritid Högtider Philippa Allmänt

Lucka 1: Om oss


Vi satt och pratade i soffan här om dagen och kom fram till att vi på nyårsafton har känt varandra i fyra år. Det kändes helt plötsligt så stort. Så länge. Fast ändå er det en pytte-pytte-liten del av vårt liv. Vi träffades på nyårsafton 2006/2007 hemma hos gemensamma vänner. Det började kanske lite knakigt. Jag (Towe) var nog ganska otrevligt mot Micke allra först. Vi stod i köket ett gäng och pratade. Samtalet kom in på vegetarianer och varför man väljer att vara vegetarian. När frågan kom till mig sa jag kort att jag vägrade prata om det med honom. Jag tyckte inte att han hade något med det att göra. Mest orkade jag inte gå in på hela det köret igen, såg på honom att han mest var ute efter att provocera fram en debatt :) Lite senare fick Micke veta att jag var djurgårdare och samtalet gick över till att handla om lagtillhörighet och rivalitet mellan lagen. Det hela slutade med att jag fick smiska Micke med min djurgårdshalsduk. Det ska finnas bildbevis, men eftersom de aldrig kommit fram misstänker jag att Micke förstörde dem... Vi fortsatte att prata och när klockan slog tolv och fyrverkerierna avfyrades kysste vi varandra för första gången. Sen råder det lite olika åsikter om vad som hände efter det. Micke påstår att jag inte ville träffa honom något mer och att det dröjde flera månader innan jag till slut gav med mig och gick med på en date. I själva verket blev jag sjuk (gick på en pencillinkur som jag mådde illa av) och vi träffades igen efter två veckor. Under den tiden hade vi kontakt på msn och telefon. Sedan dess har vi varit tillsammans i stort sätt varje dag (utom vid utlandsresor och exkursioner med universitetet).

Nu bor vi i Oslo sedan två år (tre i februari 2011). Vi gillar att mysa hemma i soffan och att resa till värma ställen med mycket soltimmar. Vi är väldigt olika, Micke och jag. Men samtidigt väldigt lika. Kan ni tänka er så konstig världen skulle vara om inte vi hade träffats? ;)


Towe på väg till Nyårsfesten med stort N, 31/12-06.


Kommentarer
Postat av: Nattis

Trevlig idé att ha en adventskalender på bloggen :)

2010-12-01 @ 13:24:52
Postat av: Agnes

Vad fint. Håller med dig om det där med åren, det är förvirrande. Allt står liksom i relation till hur man ser det. Om man är ihop hela livet är ju fyra år en fis i rymden! Men om man tänker tillbaka fyra år så har det ändå hänt en del. Spännande att se hur framtiden ter sig!

2010-12-02 @ 22:27:32
URL: http://agnesunderland.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0