Start Resor Oslo Besök Brasilien Fritid Högtider Philippa Allmänt

Fun in Stockholm


Var och såg SATC2 med syster och mor i lördags. Jag och mamma tyckte den var bra, Johanna var lite besviken. Dagen var i alla fall perfekt. Bodde hos Johanna den här gången och vi vaknade runt 9-tiden och åt frukost. Sen gjorde vi oss i ordning i lugn och ro och åkte vid 11:30 in till Medis där vi träffade mamma. Vi gick till en av mina favoritaffärer, Repris på Bondegatan och där köpte Johanna sin brudklänning! :) En underbar klänning som satt som gjuten på henne! Efter det lyckade inköpet gick vi och åt lunch. Sen var det dags för filmen. Oilva by Aco var där och delade ut prover och innan filmen lottade de ut en goodie-bag med lite olika produkter. Johanna vann på sin biobiljett. Grattis! :) Filmen var vacker! Inte den bästa handlingen kanske och allt var väl inte helt logiskt, men den var vacker! :)

Efter filmen gick vi hem till mamma och pappa och hälsade lite på pappa. Han hade varit med i en golftävling under dagen och kom på första plats! Så duktig vår far! Vi satt och snackade lite skit, sen åkte jag och Johanna tillbaka till Farsta och handlade lite mat. Eftersom det var Eurovision final så blev det räksmörgås och cider/vittvin. Till efterrätt blev det Ben & Jerrys, två nya smaker som inte kommit till Norge än. Half baked (choklate fudge brownie och cookie dough i ett) och Makademian nuts. Min favorit var Half baked, mina två favoriter i en och samma smak, kan det bli bättre? Enligt våra omröstningar så skulle Grekland ha vunnit. Tyskland och Moldavien fick delad andra plats. Vi röstar enligt följande kriterier: Scenframträdande, roliga bakgrundsdansare, konstiga outfits, märkliga inslag i musiken och sist lyssnar vi på sången. Tycker nog att Tyskland var en värdig vinnare...

I går åkte jag hem och satt på bussen nästan hela dagen. Det gick bra fast jag läste ut min bok när det var två timmar kvar av resan. Micke kom hem vid elva och då följde jag med honom och lämnade hyrbilen. Det var mysigt att ses igen!

Kram
Towe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0