Start Resor Oslo Besök Brasilien Fritid Högtider Philippa Allmänt

Julbord 2010


Årets julbord var lyckat! Vi åt massor av god mat och hade riktigt trevligt.

Årets tävling slutade så här:

Individuella tävlingen
1. Micke, 7 tallrikar
    Karin, 7 tallrikar
3. Johanna, 6 tallrikar
    Stefan, 6 tallrikar
    Towe, 6 tallrikar
6. Peter, 5 tallrikar

Partävlingen
1. Karin & Towe, 13 tallrikar
2. Peter & Micke, 12 tallrikar
    Stefan & Johanna, 12 tallrikar

Vi lyckades få en intervju med vinnarna i den individuella tävlingen.

Karin, du statsade på fem tallrikar i år, vad hände?
Jo, jag åt fem tallrikar och så kände jag att jag klarade en till. Sen insåg jag att jag kunde ta ledningen och då tog jag en portion glass på slutet. Efter tävlingen var avsluttad fick jag dock veta att man hade kunnat beställa lutfisk till bordet och då blev jag lite besviken. Hade kunnat ta en åttonde tallrik där om jag vetat om det.
Så, hur känns det nu då att ha vunnit både den individuella tävlingen och partävlingen?
Jag är nöjd. Blev först lite besviken att jag var i par med Towe, hade hellre velat ha Micke, han var stark. Tillsammans hade vi tagit en stor ledning. Men det slutade ju bra, så jag får vara nöjd.
Micke då, hur var dina tankar innan tävlingen?
Jag satsade på sju tallrikar hela tiden och är väldigt nöjd. Ända fram till sista tallriken kände jag att jag skulle klara det. Hade planerat två tallrikar på fisken, två tallrikar på det kalla köttet, en på det varma, en osttallrik och en desserttallrik och det var så det blev. Kände att jag hade lagt upp tävlingen bra innan och jag följde min plan. Känner mig väldigt stark och det känns positivt inför nästa år.
Hur känns det att bli snuvad på partiteln?
Ärligt talat så hade vi den segern. Men så helt plötsligt sa Towe att den sista tallriken med godis var hennes sjätte, fast hon innan tävlingen sa att hon inte skulle räkna med den eftersom hon skulle ta med sig det mesta hem. Tyvärr tyckte väl de flesta att eftersom hon åt från den tallriken så räknades det. Och Karins sista tallrik tog hon bara för att hon märkte att de höll på att förlora.
Ja, vi säger i alla fall grattis till de båda vinnarna och ser fram emot nästa års julbordstävling!


Sista bilden är till Laura, för att hon älskar Hjortronsylt. (Last picture is for Laura, becouse she loves cloudberries.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0