Start Resor Oslo Besök Brasilien Fritid Högtider Philippa Allmänt

Lucka 8: Ett ögonblick

Blott en dag, ett ögonblick i sänder... Finns många ögonblick i livet som är värda att nämna. Som gjort en glad, ledsen, arg osv. Som ändrat livet på ett eller annat sätt. Men jag vill ändå fokusera på just nu! Just nu i detta ögonblicket så har vi det faktiskt riktigt bra! :) Trots att det är lite för kallt hemma i lägenheten och att det är långt kvar till våren. Trots att mycket har hänt sista halvåret som inte varit speciellt kul. Trots att livet inte alltid blir som man tänkt sig. Trots att vi båda är trötta och slitna...

Fann mig själv sittandes i soffan häromdagen alldeles leende och lycklig. Satt bara och mös en stund och njöt av att vara helt tillfreds. Vände mig till Micke och sa. "Jag känner mig så glad. Blev alldeles lycklig nu!" "Så bra!" svarade han. Och så kramades vi. Mysigt. Kanske är det så att vintern är tiden för mys med de man älskar. Då man sitter inne under en filt med tända ljus och bara njuter av att umgås med varandra.

Detta var också ett lyckligt ögonblick, mannen och jag i varsin hängmatta mitt i Amazonas djungel! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0