Start Resor Oslo Besök Brasilien Fritid Högtider Philippa Allmänt

Fun in Stockholm

Var och såg SATC2 med syster och mor i lördags. Jag och mamma tyckte den var bra, Johanna var lite besviken. Dagen var i alla fall perfekt. Bodde hos Johanna den här gången och vi vaknade runt 9-tiden och åt frukost. Sen gjorde vi oss i ordning i lugn och ro och åkte vid 11:30 in till Medis där vi träffade mamma. Vi gick till en av mina favoritaffärer, Repris på Bondegatan och där köpte Johanna sin brudklänning! :) En underbar klänning som satt som gjuten på henne! Efter det lyckade inköpet gick vi och åt lunch. Sen var det dags för filmen. Oilva by Aco var där och delade ut prover och innan filmen lottade de ut en goodie-bag med lite olika produkter. Johanna vann på sin biobiljett. Grattis! :) Filmen var vacker! Inte den bästa handlingen kanske och allt var väl inte helt logiskt, men den var vacker! :)

Efter filmen gick vi hem till mamma och pappa och hälsade lite på pappa. Han hade varit med i en golftävling under dagen och kom på första plats! Så duktig vår far! Vi satt och snackade lite skit, sen åkte jag och Johanna tillbaka till Farsta och handlade lite mat. Eftersom det var Eurovision final så blev det räksmörgås och cider/vittvin. Till efterrätt blev det Ben & Jerrys, två nya smaker som inte kommit till Norge än. Half baked (choklate fudge brownie och cookie dough i ett) och Makademian nuts. Min favorit var Half baked, mina två favoriter i en och samma smak, kan det bli bättre? Enligt våra omröstningar så skulle Grekland ha vunnit. Tyskland och Moldavien fick delad andra plats. Vi röstar enligt följande kriterier: Scenframträdande, roliga bakgrundsdansare, konstiga outfits, märkliga inslag i musiken och sist lyssnar vi på sången. Tycker nog att Tyskland var en värdig vinnare...

I går åkte jag hem och satt på bussen nästan hela dagen. Det gick bra fast jag läste ut min bok när det var två timmar kvar av resan. Micke kom hem vid elva och då följde jag med honom och lämnade hyrbilen. Det var mysigt att ses igen!

Kram
Towe

Girlz night out

Dinner and drinks with the gals.

Igår var jag ute och åt middag med mina norska vänninor. Det var riktigt trevligt. Vi åt på Fridays och sen gick vi till en uteservering vid Nationaltheatret. Det var soligt och fint väder även om det blev lite kallt fram mot hemfärden.

Ikväll åker jag till Stockholm för Girlz weekend och THE BIG EVENT! :)

KRAM
//Towe

Fågelungar

Gässen som bor vid vår strand har fått bebisar. Massor av söta dunbollar som springer runt och piper. Det är 3 eller 4 familjer som kommer och dricker av färskvattnet som rinner ned från åsen. De springer ganska snabbt så det var svårt att fånga dem på bild. Ska se om jag lyckas bättre någon annan dag!

I helgen ska vi ut på resor både Micke och jag. Vi delar på oss, jag tar Stockholm och Micke Nybro. Min resa är bestämd sedan länge, ska umgås med bästa syster och mor samt se SATC2. Micke ska på Isoldes dop och träffa familjen. Vi får se vem som får ta med kameran och om det blir några bilder :)

Kram
//towe

Ute i trädgården

Nu har våren kommit till Oslo. Hoppas den stannar kvar ända till sommaren kommer! :) Igår tillbringade vi hela kvällen ute trädgården. Det var underbart. Solen sken och vågorna slog mot stranden. Flera av båtägarna som har båtplats i Paddehavet var på plats och några tog en kvällstur. I kväll när vi kommer hem ska vi nog försöka äta ute också. Igår blev maten klar så sent...

Grattis på födelsedagen morfar

Idag tänker jag på min morfar. Sänder massa kärlek upp till himlen där jag vet att han sitter och ser ner på oss. Han har det säkert fantastiskt där uppe. I sina krafts dagar, spelar fotboll och poker med grabbarna, tar en svängom på dansgolvet, äter lite korv med bröd och drar ett skämt.

Vi saknar dig morfar.

//Towe

Jag ser det snöar...

...det är 4 maj och backen är återigen vit. Sitter med halsduk inne, det är bitande kallt. Fy fan säger jag bara!!! Vart tog våren vägen?

Micke dömmer

Igår dömde Micke som huvuddomare på en U-16 match på Jordal.

Första maj 2010

Valborg regnade bort så det blev inget speciellt firande förutom god middag och lite popcorn på kvällen... :)

Egengjord potatis och rödbetsrösti.

Det fortsatte att regna över natten och på morgonen/förmiddagen på första maj då Towe skulle marschera med korpset i första maj-tåget.

Mötes av regn och dåligt väder när vi vaknade i morse...

Några fiskare står som vanligt och fiskar från bron...

Står och väntar på bussen.

Delar av korpset tar skydd från regnet innan det är dags att gå iväg till det första uppdraget för dagen, spela för Sagene arbeiderparti.

Vi väntar på att få gå iväg, tåget ska snart starta från Youngstorget. Det regnar inte så mycket nu...

Det gick bra i tåget, det var inte lika mycket folk som tittade som förra året, men det kan man förstå. Så här och så här såg det ut förra året.